آنالایزر های غبار

هدف از اندازه گیری میزان ذرات و غبار خروجی از دودکش غالباً بر آورده نمودن الزامات قانونی در زمینه آلاینده های زیست محیطی، کنترل فیلترها، نشت یابی در فیلترها و زمان بندی دقیق سرویس آنها می باشد.

شركت فزار تجهيز جم، به عنوان نماینده انحصاری کمپانی PCME انگلستان، سالها در زمینه تامین آنالایزرهای آنلاین غبار خروجی از دودکش در ایران فعاليت نموده و تا کنون پروژه های متعددی را در این زمینه به انجام رسانده است.

[Oval: روش های اندازه گیری آنالایزرهای غبار]

 

استفاده از سه تکنولوژیElectro dynamic، Dynamic opacity و Light scatter در تجهیرات ارائه شده توسط این کمپانی امکان ارائه تجهیز مناسب برای کاربردهای مختلف را به این شرکت داده است.

  • تکنولوژی Electro dynamic امکان داشتن آنالایزری با دقت بالا برای Application هایی که میزان غبار در آن بسیار کم است را در اختیار کاربر قرار می دهد. یکی از این کابردها استفاده پس از بگ فیلترها می باشد. این تکنولوژی، در مواردی که سرویس آنالایزر به سادگی امکان پذیر نیست، جایگزینی مناسب برای آنالایزرهایی است که بر اساس روشهای نوری کار می کنند.
  • تکنولوژی ابداعی کمپانی PCME با نام Dynamic opacity راه حلی مناسب برای مشکلات ناشی از Contamination در آنلایزرهایی است که بر اساس روش سنتی Opacity کار می کنند. این روش به خصوص برای استفاده در دودکش هایی با قطر بالا یا میزان غبار بالا، مانند نیروگاه ها و فرایند احتراق، ماسب می باشد.
  • تکنولوژی Pro scatter کمپانی PCME یک تکنولوژی بسیار دقیق و مطابق با معتبرترین استانداردهای بین المللی است. این روش راه حلی مناسب برای اندازه گیری در Application هایی مانند صنایع شیمیایی، صنایع فولاد، زباله سوزها، صنایع سیمان و نیروگاه هایی است که ملزم به رعایت استانداردهای بین المللی هستند.

ویژگیهای مهم سیستم های پایش آنلاین غبار و ذرات

  • مانتیورینگ همزمان دودکش های مختلف:

در این تجهیزات امکان مانیتور کردن عملکرد  16 عدد سنسور که در دودکشهای متفاوت نصب شده فقط با یک دستگاه کنترلر وجود دارد.

کنترل بگ فیلترها:

با استفاده از این تجهیزات می توان به آسانی و در زمانی کوتاه مشکلات یک بگ فیلترها اعم از وجود نشتی یا شکستگی را در میان سیستم فیلتری متشکل از تعداد زیادی بگ فیلتر تشخیص داد. همچنین پیشگویی کارکرد بگ فیلترها و در نتیجه زمان بندی دقیق انجام خدمات و سرویس آنها و نیز محاسبۀ بودجه برای تعویض احتمالی آنها امکان پذیر می باشد.

  • برآورده نمودن الزامات زیست محیطی:

سیستم های پایش آنلاین مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی نظیر QAL، TUV ، MCERTS  و EPA بوده و ابزار بسیار خوبی برای سازمانهای ممیزی جهت چک کردن تطابق خروجی دودکش ها با سیستم های کیفیت محیطی می باشند.

  • کاهش هزینه ها:

استفاده از این تجهیزات در عمل باعث جلوگیری از متحمل شدن بسیاری از هزینه ها خواهد گردید. به عنوان مثال می توان به کاهش هزینه ها از طریق بهبود فرایند تولید پودر، کاهش تلفات فرایند از طریق خروج ذرات ، کاهش هزینه نگهداری از فیلترها و افزایش طول عمر فیلترها اشاره نمود.